niedziela, 23 października 2011

Za co kochasz swoją mamę?

Codziennie spotykam się z dziećmi i ich rodzicami, dziadkami, opiekunami. Obserwuję, słucham rozmów i staram się wyciągać wnioski potrzebne do pracy niani. Tym razem są to wyjątkowe spostrzeżenia. Pewnego dnia, w pewnej szkole, pewna pani zadała pytanie: ”Za co kochasz swoją mamę?” Domyślam się, co odpowiecie: ”Bo kupuje mi zabawki, daje mi dużo prezentów, kupuje lody, pozwala oglądać bajki. Z pewnością wiele dzieci tak odpowie, bo rodzice starają się zaspokoić wszystkie materialne WŁASNE potrzeby: ”Stać mnie, żeby kupić dziecku wszystko.” Tu zaczyna się problem, to rodzice  chcą kupować. Obdarowują malucha przy okazji i bez okazji, bo tak czują. Biedne te dzieci, które muszą w tym funkcjonować i nawet zaczynają lubić Prezenciki.
Jaka była odpowiedź Starszego Brata na pytanie pani? - ”Kocham moją Mamę, za to, że urodziła mi Małą  Wspaniałą Siostrzyczkę, która mnie pociesza, kiedy mam kłopoty i jestem smutny, i jeszcze za to, że rano się do mnie przytula i całuje na dzień dobry.” TAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAk. Z pewnością takiej odpowiedzi nikt się nie spodziewał. Dorosłym dało to wiele do myślenia i wyciągnięcia wniosków. Dzieci  najbardziej potrzebują uwagi i czasu spędzonego razem z rodzicami. Tylko tak okażemy im miłość, zainteresowanie i zobaczymy jak są szczęśliwe. Życzę wspaniałych wspólnych chwil, dadzą dzieciom silę i poczucie bezpieczeństwa na całe życie, a zabawki….

1 komentarz:

  1. dokładnie ... to prawda choć czasem o tym zapominamy a staramy się spełniać te potrzeby materialne -warto czasem poczytać i przypomnieć sobie co najważniejsze ;)

    OdpowiedzUsuń

Skomentuj...